Wednesday, January 9, 2008

Ok... loobusin inglise keelest, on parem ikkagi eesti keeles kirjutada. Tagasi Strugas, labi lumise Bulgaaria. Hetkel on siin Joulud, mida suurelt tahistatakse... pyhapaeval oli mul ka siis onne osaleda nn jouluohtul koos yhe perekonnaga, mis kyll meie moistes rohkem jaanipaeva meenutas- suur loke, grill liha, rahvatants ja soe rakija. See pidu on nn eriline naistele,kes tavaliselt kokkavad ja teevad koike vajalikku,see kord teevad kogu too mehed ja naised ainult pidutsevad. Mulle oeldi,et Makedoonias on tegelikult ka naised nn kodustatud nagu Albaania peredes, aga mitte nii karmilt. Viimaste nadalate jooksul olen kylastanud tihti yhte oma sobra perekonda ja kui ma vaatan kui ebaausalt mehed ainult diivanil lesivad ja naised rabavad tood teha, siis on ikka kahju kyll monikord.
Hetkel on kaimas siin strugas noosoovahetus, kus tehakse maske Vechani karnevali jaoks, et tahistada vana uut aastat, eelmine aasta viibisin seal eesti rahvariietes ja seekord panen selga Makedoonia riided... parast panen pildi ka, kui kaunis ma siis nendes valja naen.
Eile viibisin Bosnia kultuuriohtul ja mis mulle suureks yllatuseks oli,et Bosnia erineb suuresti kultuuri poolt teistest Balkani riikidest kuna sailinud on Turgi kultuur peale Turgi aja loppemist Balkanil. Sarnasusi on toidus, muusikas ja tantsus, samuti on bosnialased osaliselt moslemid. Aga siiski raagitakse huvitavat dialekti serbia keelest, minu jaoks oli see nagu serbija keel, mis kolaks nagu itaalia keel...huvitav...
Lahen nyyd kultuurimajja omariietele jargi...

olge musid... sauhh

1 comment:

Anonymous said...

vaja kontrollida:)